Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A chia mag 9 jótékony hatása szervezetünkre

A méltán népszerű chia mag rendkívül széleskörű táplálkozási és gyógyászati előnyökkel rendelkezik. Kiváló esszenciális zsírsav forrás és nagyszerű kiegészítője az egészséges étrendnek. Ha fogyókúrába kezdesz, mindenképpen próbáld ki!

A chia mag előnyeit már az aztékok és a maják is ismerték, emiatt előszeretettel fogyasztották. Az azték harcosok például a hódítások során, a chiat használták fő tápanyagforrásként, mert ez már kis mennyiségben is nagyon sok energiát biztosított számukra, és jelentősen növelte állóképességüket. Emellett fontos zsírsavakkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal látta el szervezetüket. Gyógyászati szempontból az ízületi fájdalom enyhítésére alkalmazták.

Chia mag

A Chia mag jótékony hatásai

 

Támogatja a szív egészségét 

A chia mag segíthet csökkenteni a vérnyomást. A magok Omega-3 és Omega-6 zsírsavakat tartalmaznak, melyek hozzájárulnak az egészséges szív- és érrendszer fenntartásához.

 

Stabilizálja a vércukorszintet

A chia mag lassítja az összetett szénhidrátok lebontását és cukorrá alakítását, így segít megelőzni az étkezések utáni hirtelen vércukorszint emelkedést. 2-es típusú diabétesz esetén éppen ezért hasznos élelmiszer.

 

Állóképesség javító és fizikai teljesítmény fokozó

A „Chia” szó a maja nyelvből származik és „erőt” jelent. A jelentése utal arra, hogy ezek a kis magok rengeteg erőt és energiát képesek adni. Az ezzel kapcsolatos kutatások is alátámasztják, hogy a chia mag segít a teljesítmény és az állóképesség fokozásában. Sportolás vagy más nagy fizikai igénybevétel előtt fogyasztva, javítja az edzés hatékonyságát, erőt ad a fizikai munkához.

 

Gyulladásgátló

Számos ízületi gyulladással küzdő beteg számolt be egy kísérlet során arról, hogy a fájdalom és a gyulladás csökkent néhány hetes chia mag fogyasztás után. Az omega-3 zsírsav magas koncentrációja segíti az ízületek kenését és rugalmasságát. Továbbá az omega-3 zsírsavak prosztaglandinokká alakulnak, amelyekről ismert, hogy fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő hatásuk van.

 

Testsúlycsökkentés

Jól jön a chia mag a diétás étrendben. A benne található esszenciális zsírsavak ugyanis segítik az anyagcserét. Emellett a magban található rostok nagy mennyiségű vizet képesek megkötni, megduzzadva kitöltik a gyomrot, így hosszabb ideig érezheted magad jóllakottnak. Ráadásul igen változatosan felhasználható. Például sovány joghurtba téve, egy kis gyümölccsel ízesítve nagyszerű reggeli készthető belőle, amivel hosszú ideig nem érzed magad éhesnek.

 

Méregtelenítés

A bélrendszerben a chia mag hasonlóan viselkedik, mint az útifűmaghéj. Nagy vízmegkötő képessége miatt megduzzad és tömeget ad a székletnek, amely így könnyebben kiürül. Ezzel segíti a vastagbél tisztítását, valamint megakadályozza a toxinok felszívódását. 

 

A kiváló minőségű fehérje forrás

A chia magok körülbelül 20% fehérjét tartalmaznak, ami több, mint sok más gabonáé. A Chia magok stronciumot tartalmaznak, amelyek segítik a fehérjék beépülését és hasznosulását, így nagy energiát termelnek.

 

Antioxidánsok

A chia magok kiváló antioxidáns források. Több antioxidánst tartalmaznak például, mint a friss áfonya. A nagy mennyiségű antioxidáns segít megvédeni a magokban lévő olajokat az avasodástól, így a magok és a belőle nyert olaj is hosszú ideig eltartható. Ha rendszeresen fogyasztjuk, akkor sejtjeinket is védi az oxidációs folyamatoktól.

 

Erősíti a csontozatot és a fogakat

A chia mag bővelkedik a csontok és a fogak számára fontos ásványi anyagokban. Így például magnézium, kalcium, vas és foszfor is található benne. Rendszeres fogyasztása fiatalabb korban a csontok és fogak erősítésében játszhat szerepet, idősebb korban megelőzheti a csontritkulást.

 

Hogyan fogyaszd?

Az enyhén dióízű és könnyen emészthető magok igen változatosan felhasználhatók, így könnyen beilleszthetjük étrendünkbe.

Szórhatjuk salátákra, müzlibe vagy joghurtba. A magokat meg is darálhatjuk és smoothie-ba keverhetjük, vagy kenyérliszthez keverhetjük. Sütemények vagy pékáru tetejére is szórhatjuk más magvakkal, nagyon ízletes, amikor enyhén megpirul a tetején.

A magokat csíráztathatjuk és használhatjuk salátákban vagy szendvicsekben. Ha a chia magokat 30 percig vízben áztatjuk, egy jó kis gélt kapunk, amit aztán hozzáadhatunk a zabkásánkhoz, de felhasználhatjuk pudingok készítéséhez is.

 

Készíts chia magos fogyókúrás sütit! Próbáld ki ezt a receptet