Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A stressz 7 meglepő testi tünete

Charlotte Watts élelmezési szakértő szerint az állandó stressz tápanyaghiányt okoz a szervezetben, és ennek meglepő tünetei lehetnek. Stressz hatására a szervezetünk nagyobb fordulaton dolgozik, és így gyorsabban használja fel a tápanyagokat. A tápanyaghiányoknak pedig megvannak a maguk különös jegyei az arcon és a testen. Nézzük, mik ezek!

Stresszes nő

 

1. Repedések a száj szélén - Mi okozza? - B6-vitamin-hiány

E kellemetlen kis fájó repedések bizony a B-vitamin hiányának jele, különösen a B6-vitaminé. Az idegrendszer számára fontos a B6-vitamin: szabályozza a hangulatot, a motivációt és az alvási ciklust irányító hormon, a melatonin szintjét. Súlyos B6-vitamin-hiány tüneteként bőrbetegségek jelennek meg, jellemzően dermatitis (bőrgyulladás) és akné.

Természetes élelmiszer-forrásai: sárgarépa, csirke, tojás, hal, hús, borsó, spenót, napraforgómag, dió, avokádó, banán, bab, brokkoli, barna rizs, teljes kiőrlésű gabonák, káposzta, kukorica és a burgonya.

B6-vitamin készítmények a webáruházban>>>

 

2. Fogcsikorgatás - Mi okozza? - B5-vitamin-hiány

A B5-vitamint, gyakran nevezik antistressz-vitaminnak. Az állkapocs feszülése és a fogak csikorgása a szervezet B5-vitamin hiányában kialakuló hosszan tartó stresszes állapotnak köszönhető. A B5-vitamin hiánya hasfájást, hányingert, álmatlanságot, gyengeséget és érzészavart eredményezhet.

Természetes élelmiszer-forrásai: marha, tojást, friss zöldségek, vese, hüvelyesek, máj, gomba, dió, tengeri hal, egész rozsliszt.

Étrend-kiegészítőként is pótolhatod, bár önállóan nem nagyon készítenek belőle tablettát. Válassz B5-vitamint is tartalmazó B-vitamin komplex készítményt.

 

3. Fehér foltok a körmön - Mi okozza? - Cinkhiány

Bár a körmön lévő fehér foltok megjelenésekor gyakran kalcium hiányra gyanakodnak, valójában egy másik ásványi anyag veszteség áll a háttérben. Bár a testünkben csak kis mennyiségű cink található – körülbelül 2-3 gramm –, meglepően sok élettani folyamatban szerepel. Például szükség van rá a DNS-szintézisnél is. Főleg a vázizmokban, csontokban van cink, de megtalálható a vesében, a hasnyálmirigyben, a retinában, a fogakban, a hajban, a májban, a vérsejtekben, a prosztatában vagy a herékben is.

Élelmiszer-forrásai: hal, hús, napraforgómag, tökmag, fenyőmag, dió, osztriga és más kagyló, rák, rozsliszt, cheddar sajt.

Ha étrend-kiegészítő formájában szeretnéd bevinni a cinket, akkor érdemes a jól hasznosuló, szerves cink tabletták közül választanod.

 

4. Váltakozó székrekedés és hasmenés - Mi okozza? - Magnéziumhiány

A magnéziumnak óriási szerepe van a szervezetünkben. Messze a test legfontosabb ásványi anyaga. Fontosabb, mint a kalcium, a kálium vagy a nátrium, és mindhármat szabályozza. Nap mint nap milliók szenvednek magnéziumhiánytól, anélkül, hogy tudnának róla.

Természetes élelmiszer-forrásai: hajdina, dió, szójabab, sötétzöld színű zöldségekben, sárgarépa, zöldborsó, édes burgonya, napraforgó és a szezámmag, lencse, avokádó, karfiol, hal, hús.

Magnézium készítmények a webáruházban>>>

 

5. Gyakori torokfertőzés - Mi okozza ezt? - A-vitamin hiány

Az A-vitamin elengedhetetlen az éjszakai látás, a bőr és a nyálkahártyák, a légutakat-, gyomrot- és húgyutat érő fertőzések ellen.

Élelmiszer-forrásai: máj, halmáj olaj és zöld, piros, narancs és sárga zöldségek és gyümölcsök (kajszibarack, spárga, brokkoli, sárgadinnye, sárgarépa, papaya, őszibarack, sütőtök, piros paprika, spenót, vízitorma).

A-vitamin készítmények a webáruházban>>>

 

6. Ínyvérzés - Mi okozza? - C-vitamin-hiány

A legtöbb esetben a fogínyvérzést C-vitamin hiány okozza, ettől ugyanis legyengül az immunrendszer, csökken a nyálkahártyák védekezőképessége, ez pedig fogínyvérzéshez vezethet. Megfelelő C-vitamin és E-vitamin jelenlétében a szövetek erősek és rugalmasak maradnak, csakúgy az érfalaink, mint a fogínyünk.

Természetes élelmiszer-forrásai: bogyók, citrus gyümölcsök, zöldségek, spárga, avokádó, brokkoli, kelbimbó, sárgadinnye, kelkáposzta, mangó, hagyma, papaya, zöldborsó, ananász, retek, spenót, eper, paradicsom.

A C-vitamin vízben oldódó vitamin, ezért folyamatosan gondoskodnunk kell a beviteléről. Ha nem eszel elegendő vitamindús ételt, vagy betegségből lábadozol, érdemes étrend-kiegészítő formájában pótolnod. Igazság szerint nem lehet túladagolni, hiszen a fel nem használt mennyiség kiürül a vizelettel. Viszont amit érdemes megfontolnod, hogy megfelelő C-vitamin készítményt válassz. Az a jó C-vitamin tabletta, amelyik L-Aszkorbinsavat tartalmaz, és lehetőség szerint nyújtott felszívódású.

C-vitaminok a webáruházban>>>

 

7. Pattanások a felkaron és a popsin - Mi okozza? - E-vitamin-hiány

Az E-vitamin különösen fontos szerepet játszik a sejtfalak jó állapotban tartásában, illetve a bőr, az idegek, az izmok, a vörösvérsejtek, a vérkeringés és a szívműködés egészségének megőrzésében. Az E-vitamin antioxidáns tulajdonsága elismert tény, és kiemelt szerepe van a szabad gyökök elleni küzdelemben. Az antioxidáns hatás jelen esetben azt jelenti, hogy az E-vitamin védi a szervezetet az oxidációs folyamatoktól.

Emellett az E-vitamin védi a bőrt a korai öregedéstől, erősíti a körmöket, a hajszálakat, lassítja a sejtek öregedését, és rendszeres szedésével fiatalosak maradhatunk. Nagyon fontos szerepe van a szem egészségének megtartásában, az időskori látásélesség romlásának megelőzésében.

Természetes élelmiszer-forrásai: hidegen sajtolt növényi olajok, sötétzöld leveles zöldségek, hüvelyesek, diófélékkel, magvakkal, teljes kiőrlésű gabonák, barna rizs, tojás, tengeri moszat, tej, zabpehely, belsőségek, szójabab, édes burgonya és vízitorma.

E-vitamin kapszulák a webáruházban>>>

 

 

Ha kevesebbet stresszelsz, a szervezeted harmonikusan működik, és mindenből csak a normál mennyiséget használja fel. Ha nem akarsz vitaminhiányban szenvedni a stressz miatt, akkor le kell küzdened a stresszt. Sportolj, végezz olyan cselekvéseket, amelyekkel képes vagy levezetni a feszültséget, és fogyassz stresszoldó gyógynövény teákat.

Összeállította: Szöllősi Adrienn

 Forrás: www.kiskegyed.hu


Kapcsolódó cikkek

Tartalomhoz tartozó címkék: Egészségtippek