Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

5 fantasztikus élelmiszer, amelyek enyhítik a menstruációs görcsöket

Menstruációs görcsA menstruációs ciklus a gyengébb nem minden egyes tagjánál másként jelentkezik, és eltérő tünetekkel jár. Azonban általánosságban elmondható, hogy majdnem minden nő panaszkodik valamilyen fájdalomra a menstruációja alatt.

A legtöbb gyötrődést a nők jelentős részénél, a menstruációs görcs okozza. Szerencsére számtalan módja van annak, hogy természetes megoldásokkal enyhítsd a menstruációs görcsöket és az ezzel járó fájdalmat.


Korábbi cikkeimben mutattam természetes gyógymódokat és gyógynövényeket, amelyek segíthetnek.
Most elárulom, hogy mi az az 5 fantasztikus élelmiszer, amelyek enyhítik a menstruációs görcsöket.


Étcsokoládé

ÉtcsokoládéÉtcsokoládé alatt a legalább 70%-os kakaótartalmú édességet értem. Ez növeli a boldogság hormont, ezért a menstruációval együtt járó melankóliát, lehangoltságot is csökkenti. Ugyanakkor pótolja a menstruáció alatt elveszett vasat. Mi több, felveszi a harcot a szabad gyökökkel és ezzel segít fenntartani a szervezet természetes egyensúlyát.

Egyszóval, étcsokoládé mindig legyen kéznél, amikor menstruálsz.

 

 

Mandula

Mandula tálban
A magas kalória tartalmú rágcsálnivalók és a sós snackek helyett, inkább fogyassz mandulát! A mandula nagyon egészséges és hatékony segítség a PMS (premenstruáció) tüneteire. Különösen azoknak ajánlott, akiknél a mell érzékennyé, esetleg fájdalmassá válik a menstruáció előtti vagy alatti időszakban. A mandulában található összetevők segítenek csökkenteni a mell érzékenységét és a PMS tüneteit.

 


Uborka

UborkaAz izomgörcsöket gyakran a szervezetben felhalmozódó víz okozza, amit a hormonváltozás idéz elő. A hormonok okozta vízvisszatartás miatt sok nőnél jelentkezik a menstruáció előtti napokban vagy a vérzés alatt hasi puffadás, ödéma a szemek alatt, vagy bokaduzzadás. Az uborka egy természetes vízhajtó. Serkenti a felesleges víz kiürülését a szervezetből, és enyhíti a tüneteket.


 


Joghurt és sovány tejtermékek

Joghurt pohárban
Számos kutatási eredmény igazolja, hogy a kalcium enyhíti a PMS tüneteit. Azoknál a nőknél, akiknek a szervezetében megfelelő a kalcium szint, ritkábban szenvednek erős hasi görcsöktől a menstruációjuk alatt. Érdemes ezért rendszeresen joghurtot vagy más sovány tejterméket fogyasztani. Ezek az ételek gazdagok kalciumban, így enyhítik a fájdalmakat és görcsöket.

 

 

Halolaj

Halolaj kapszulaA legújabb kutatások azt mutatják, hogy a halolajban található D3- vitamin is enyhíti a menstruációs görcsöket. Azt még nem derítették ki pontosan, hogy mitől is ennyire hatékony. Feltételezik, hogy a kalcium felszívódását segítő hatása miatt.

Mint ahogy már fentebb is említettem, a PMS tünetei összefüggnek a kalcium hiánnyal. Mivel a D-vitamin segíti a kalcium felszívódását és beépülését, ezért hozzájárul a PMS tüneteinek és a menstruációs görcsök fájdalmának csökkentéséhez.

A D-vitaminok közül a D3-vitamin hasznosul a legjobban. A halolaj gazdag D3-vitaminban, ezért ajánlott sok halat fogyasztani. Ez könnyen beszerezhető a téli időszakban is, amikor nem ér bennünket annyi napfény, így a D-vitamin szintünk csökkenhet. Halkonzerv, olajos hal, mirelit hal, de akár étrend-kiegészítő formájában is hatásos a D3-vitamin pótlására.

Szöllősi Adrienn


Kapcsolódó cikkek

Tartalomhoz tartozó címkék: Táplálkozási tippek